sp.a verwelkomt voorstellen Défi, Ecolo en Groen

sp.a voorzitter John Crombez en Brussels minister Pascal Smet verwelkomen het pakket maatregelen rond transparantie en goed bestuur in Brussel dat Défi, Ecolo en Groen gisteren voorstelden.

“Wij zijn een bondgenoot, dat is duidelijk. Een aantal van de voorstellen rond decumul en het plafonneren van verloningen voor politici hebben we eerder dit jaar zelf al doorgevoerd in onze partij. We hebben er ook altijd voor gepleit die te veralgemenen en steunen de voorstellen die nu op tafel liggen. Een aantal zaken kunnen nog duidelijker of scherper, maar daarvoor zullen we met voorstellen komen”.​

"We vinden het pakket een goed startpunt voor besprekingen en gaan graag mee aan tafel om ze verder uit te werken. De Brusselse structuren moeten eenvoudiger en transparanter. Parallel hiermee moeten ook de werkzaamheden rond de hervormingen van Brussel opstarten zonder taboes. Deze moeten losstaan van het debat en de stemmingen rond governance. Het is een strijd die we al lang voeren in deze stad. Laat ons van dit moment gebruik maken om er ook effectief werk van te maken” zeggen John Crombez en Pascal Smet.

Mathias Dobbels Woordvoerder, Kabinet Minister Pascal Smet
Sarah Vandecruys Woordvoerster, sp.a